Lukt eller doft i Husby?
Landet runt | SPF Seniorerna Dalarna

Lukt eller doft i Husby?

SPF Seniorerna Dalarna
Publicerad 2017-09-15
Om det luktade illa eller doftade gott i Svinö Bygdegård, Husby här om dagen kan nog diskuteras åtskilligt bland det dryga trettiotalet medlemmar i SPF Seniorerna Husby som kände sig kallade att äta sill i form av surströmming eller matjesill. Stämningen var i alla fall på topp och alla – oavsett preferenser – tyckte det smakade jättebra. Efter att ha gjort några återbesök vid de dignande bufféborden lät sig medlemmarna underhållas av trubaduren Jan Inge, som sjöng ett antal välkända visor, vilka också inbjöd till litet allsång. 
Ordförande Arne Hag avslutade träffen med att berätta att kommunens närpolis kommer att besöka föreningens nästa månadsmöte den 21 september.
SPF Seniorerna Dalarna
Publicerad 2017-09-15