Landet runt | SPF Västmanland

SPF Köpingshus har äntligen genomfört sitt årsmöte för 2020

SPF Västmanland
Publicerad 2021-09-10

Den pågående pandemin har vid flera tillfällen försenat planeringen för årsmötet, men äntligen har det genomförts. Föreningens ordförande Veine Eliasson hälsade alla välkomna berättade om hur arbetet varit under året. Verksamheten har under året bedrivits på sparlåga med vissa utomhus aktiviteter, som boule och kulturpromenader, men nu kunde föreningen genomföra årsmötet inomhus på sedvanligt sätt men ändå annorlunda.

Veine Eliasson omvaldes som ordförande, mestadels omval på styrelsens ledamöter, ett nyval och det var Pia Åkerman-Axelqvist och det blev även nya revisorer Tony Eriksson, tidigare revisorssuppleant nu ordinarie och nyval av Eva Wiik och till suppleant valdes Anne-Marie Arnerud.

Åke Lindström avtackades, får blommor senare då han inte kunde närvara, även Marianne Stippich avtackades för många år i styrelsen.

Innan mötet avslutades informerades alla om kommande aktiviteter som resor, kulturpromenader, prova på ”tennis på studs, att testa på att spela padel.

På scenen fanns flera instrument och nu kom Kulturskolan med en grupp ungdomar som spelade elbas, trummor, saxofon, trumpet och sång, och de hade förstärkts med två lärare som spelade elgitarr och trombon. Här fick vi höra fin och ljudlig musik under nästan en timme och det kändes bra när vi inte kunde samlas över en kopp kaffe.

Redan dagen efter årsmötet fortsatte föreningens aktiviteter med en uppskattad bilutflykt.

Barbro Broman

SPF Västmanland
Publicerad 2021-09-10

Kontakta Redaktionen

Tidningen Senioren
Besöksadress: Hantverkargatan 25 B, 6 tr Stockholm
Postadress: Box 22574 104 22 Stockholm

Frågor om webbplatsen: webben@senioren.se

Senioren är

en medlemstidning för SPF Seniorerna.
Chefredaktör och ansvarig utgivare är Kristina Adolfsson.