Hälsa & medicin

Torrhostan som försvann

Publicerad 2011-09-27

Kommentar: Jag har en kommentar till Barbro Beck-Friis svar angående ständig torrhosta i nr 3. Jag är inte läkare men tre personer i min närmaste omgivning har tidigare drabbats av liknande och torrhostat i tre månader eller mera. Det visade sig att alla tre hade fått en blodtrycksmedicin som heter Enalapril. Alla tre fick rådet att byta medicin och, som ett trollslag, försvann rethostan och har inte kommit tillbaka! Kanske kvinnan som ställde frågan använde den medicinen.

Anita Zethzon, Huddinge

Våra experter
Vår panel består av experter på seniorfrågor som seniorhälsa, pensioner & skatter, träning samt sex & relationer.

Kontakta Redaktionen

Tidningen Senioren
Besöksadress: Hantverkargatan 25 B, 6 tr Stockholm
Postadress: Box 22574 104 22 Stockholm

Frågor om webbplatsen: webben@senioren.se

Senioren är

en medlemstidning för SPF Seniorerna.
Chefredaktör och ansvarig utgivare är Kristina Adolfsson.
©2015 Senioren - När insidan räknas