S lovar ökade resurser till äldreomsorgen
ÄLDREOMSORGSPOLITIK
Fler anställda och ett mer pengar till äldreomsorgen. Det var huvudbudskapet på en gemensam presskonferens Socialdemokraterna och Kommunal hade idag. Enligt partiledaren Magdalena Andersson (S) är mer pengar en förutsättning för att äldre ska få en trygg omsorg.