Bouleresa till Kalithea
Landet runt | SPF Värmland

SPF Värmland
Publicerad 2013-10-18

Reseberättelse från Bouleresan 26.5-2.6 2013 till Kalithea- Ving Resort o Spa, Rhodos

Efter att ha tagit oss till Örebro där vi klev på planet så togs vi emot av värmen på Rhodos. Buss sedan vidare till Kalithea Ving Resorts o Spa . Vid 23-tiden var vi framme där Sigbritt och Birgitta tog emot oss och visade vägen till vårt boende. Vi träffades sedan andra dagen på morgonen för allmän information om var vi bor och hur vi lagt upp boulespelet samt var vi kunde även handla både stort och smått. Vi var en blandning från Eda, Karlstad och Hammarö, 20 st.

Varje dag var banan förbokad och 9.45 samlades vi för att se vem vi skulle spela med fram till lunch. Det var full rulle från början även bland de som inte spelat boule förut. En del gick även dit på eftermiddagen och tog några omgångar. När första dagens spel var över samlades vi på kvällen vid restaurangen La Tasca vid långbord, skönt att sitta ute i värmen.
Solen var närvarande varje dag så varmt var det och vi badade både i poolen och i havet. En dag var blåsten så hård så badet i havet uteblev. På eftermiddagarna eller kvällen var vi fler som tog taxi in till Rhodos stad både the Old Town och den nyare delen för att äta och shoppa.

Det var inget tvång att spela varje dag utan Du kunde själv åka på utflykt om Du ville. Lördagen var fri dag så några åkte till bland annat Lindos, var det någon som åkte åsna upp till Akropolis? Fredagen var tävlingsdag. Eva o Roland ställde upp som sekretariat. Tävlingarna var hårda men tjejerna från Eda var obevekliga så det var de som mottog den flaska champagne som hotellet sponsrade oss med. Alla fick pris allt från tvålar till vinflaskor. Åke från Eda överlämnade badhanddukar till de som fixat resan.
På kvällen var det avskedsmiddag på La Tasca med skål för Greta och Viola och deras champagne. Incheckning fick vi göra  på hotellet så vi hade inget bagaget när vi kom till flygplatsen utan gick direkt till säkerhetskontrollen.

Vi hade en liten sista samling på flygplatsen i Örebro innan hemfärden efter det att bilnycklarna hittats och handväskan kommit på plats, lite måste ju hända i alla fall.
Vi kommer att sakna er alla boulespelare men vi syns snart igen för en träff och vi tackar och bugar för den fina respons vi fick under veckan.

Sigbritt och Birgitta SPF Hammarö

WordPress – Fel

Det har uppstått ett kritiskt fel på webbplatsen.

Läs mer om felsökning i WordPress.